aszfaltozas aszfaltozás országosan
aszfaltos
 

Útépítés

 

A Sándoraszfalt Útépítő Kft. tevékenységei közé tartozik az útépítés.
            Vállaljuk közutak, önkormányzati utak, utcák, magánutak építését, aszfaltozását Országosan, a terület méretétől függetlenül!


Aszfaltozás, útépítés, útjavítás 5 év teljeskörű garanciával bárhol az országban!

Ingyenes árajánlat, precizitás, pontosság.
Árajánlat kéréssel keressenek az alábbiakon:

Tel: 06703244623

Email: arajanlat@sandoraszfalt.com

 

 
Az útépítésnek több formája van, ennek megfelelően a Megrendelő több lehetőség közül is tud választani. Az utak készülhetnek meleg hengerelt aszfaltból, mart aszfaltból, itatott zúzottkőből (makadám út), bazaltbetonból.

A legnépszerűbb útépítési forma hazánkban  a melegen hengerelt aszfaltból készült útburkolat. Jellemzően azért, mert tartós, időtálló, sík felületű, gyorsan megépíthető, tisztán tartható, pormentes , újrahasznosítható és könnyen javítható.
 
Az útépítés:
Minden út építése az alapoknál kezdődik. Amennyiben nem tervezett alapkészítést, abban az esetben ne vágjon bele az aszfaltozásba. Főként magán utak építésénél szokott  előfordulni az alapréteg nem megfelelő kiképzése.
Mindenek előtt az a legfontosabb, hogy mindig a forgalomnak megfelelő teherbírású útburkolatot készítsünk. Tehát már az útépítés megkezdése előtt érdemes meghatározni a várható forgalmat és a járművek összsúlyát. Amennyiben alul méretezzük a rétegrendet, ne lepődjünk meg, ha az út élettartama lerövidül.
 
Alapréteg: az alapréteget többféle anyagból is készíthetjük.
Útalapként felhasználható anyagok: kőzúzalék, (murva), darált beton, darált kőburkolatok, sovány földnedves beton (ckt), egyéb betonburkolatok.
Az anyagot több rétegben terítjük és tömörítjük. A tömörítés után már az alap nem süllyedhet tovább.
Napjainkban egyre népszerűbb a Ckt beton alapréteg. A Ckt betont földnedves állapotban terítjük el, kialakítva a felszínt és a csapadékvíz elfolyási irányát. Ezután a betont lapvibrátorral és úthengerrel tömörítjük.  A Ckt földnedves betonból készült alaprétegek sokkal stabilabbak és tartósabbak. A Ckt beton ára igen kedvező, a híg mixerbeton árához képest akár a  fele is lehet. A betonüzemekben bárki  megvásárolhatja. Mi erősen javasoljuk a betonból készült alapréteget.
 
Sok emberben felmerül a kérdés: ha betonozunk, miért van szükség aszfaltra?  
- Az aszfaltburkolat felülete kopásállóbb,
- Túlterhelésnél az aszfalt  inkább hajlik, mint törik, kisebb a balesetveszély,
- Télen a síkosságmentesítés sózással könnyen megoldható,
- Az aszfaltburkolat ellenáll a sózásnak, a beton felületét a só megmarja, tönkre teszi,
- Az aszfaltburkolat dilatáció mentes, nincsenek hézagok, ezáltal komfortosabb az utazás,
- Az aszfaltburkolat gyors útépítést tesz lehetővé,  napi több ezer m2 is átadható a forgalomnak,
- Az aszfaltburkolat javítása kis felületen és gyorsan végezhető,
- A betonburkolatok javítása több hetes útlezárással lenne végezhető, a beton kötési idejéig.
 
 
Tapadóhíd: Az útalap elkészülte után következik a tapadóhíd készítése. A tapadóhíd egy olyan felületet jelent, ami két különböző anyag összeragasztásában játszik szerepet. Ezt a műveletet a szilárd, sík alapfelületeknél kell elvégezni. pl: aszfaltburkolat, betonburkolatok. A tapadóhíd úgy készül, hogy az alapfelületet leportalanítjuk és folyékony bitumenemulzióval kellősítjük. A maradék port a bitumenemulzió megköti. Ilyenkor a felület fekete színű és rendkívül ragadós. Erre a bitumenes, ragasztós rétegre lehet csak aszfaltozni. Szemcsés anyagokból készült rétegeknél nem kötelező a tapadóhíd, mivel az aszfalt megtapad a zúzalékok szemcséiben.

Aszfaltozás: az aszfaltozás készülhet egy vagy több rétegben. Kettőnél több aszfaltréteget csak az autópályákon építenek. Kisforgalmú magánutakon vagy önkormányzati utakon egy réteg aszfaltburkolat is elegendő lehet ha az alapréteg kellően stabil. (pl. beton). Ha egyréteg aszfalt van tervezve, minimum 5-6 cm  legkisebb vastagságnak kell lennie és csakis kopásálló  aszfaltból építhető. Kétrétegű aszfaltozásnál az alsó réteg általában egy nagyobb szemcseszerkezetű meleg aszfaltból áll. Ezt az aszfalttípust "AC/22 kötő" aszfaltkeveréknek hívják. Az AC/22 aszfalt lesz a kötő alapaszfaltunk,  a terítési vastagsága 5-6 cm között történik. A kötőrétegre kerül az úgynevezett aszfalt kopóréteg, mely az utak  felső rétege. Ezen történik a közlekedés. Ezt az aszfaltot "AC/11-es kopó" aszfaltkeveréknek hívják. Terítési vastagsága általában 3,5- 5 cm között van.

Hengerelt aszfalt: az aszfaltkeverék természetes anyagokból készül. Az aszfaltot keverőtelepen állítják elő. Az aszfalt zúzottkőből, bitumenből, kőlisztből és homokból áll. Az alapanyagokat egy forgótartályban összekeverik és kb. 180 C fokra melegítik. Az aszfaltkeveréket  billenős platós teherautóra rakodják és letakarva szállítják. Az aszfalt minimális hőmérséklet vesztéssel érkezik a beépítés helyére. Az aszfaltkeveréket melegen kell elteríteni, a hőmérséklete nem eshet 100 C fok alá, csak a hengerezés után.
Az aszfaltozás történhet kézi vagy  gépi bedolgozással /finiser-aszfaltterítőgép/. Kisebb területű utak aszfaltozását általában kézi erővel készítjük.  A befejező, simító, tömörítő műveleteket a kézi bedolgozásnál is úthengerrel és lapvibrátorral végezzük.
Közutakat, nagy területű magánutakat minden esetben finiserrel kell megépíteni.
Az aszfaltot a tervezett vastagságban elterítjük, ezután úthengerrel simítjuk. Az aszfaltot vibrációs hengerléssel véglegesre tömörítjük, elkészülte után további tömörödésre a forgalom hatására sem számíthatunk.
A hengerlés után az aszfaltburkolat elkészült. Amint 40 C fok alá süllyed a felszíni hőmérséklet, átadható az út a forgalomnak.

800 m2 alatt csak felár ellenében aszfaltozunk finiserrel, mivel a kisebb értékű munkák nem fedezik a finiser napi költségét illetve  a kiszállítási díját (3-400.000 Ft/nap).


Az útépítéshez szükséges anyagokat általában cégünk szerzi be. A szakmában eltöltött 15 éves tapasztalat biztosítja, hogy mindig a lehető legjobb minőségű anyagok kerüljenek beépítésre. Országos lefedettséggel rendelkezünk megbízható, minősített gyártói és beszállítói kapcsolatokkal.

Az Útépítés ára: az ár függ az aszfaltozni kívánt terület méretétől, az aszfaltkeverő telep szállítási távolságától, az aszfalt vastagságától és minőségétől. Az útépítésnek mindíg egyedi ára van. Kérje ingyenes árajánlatunkat telefonon vagy emailben.

Aszfaltozás ár, útépítés ár:
 
Hengerelt aszfaltozás AC/11-es melegaszfaltból 4 cm vastagságban,
anyaggal, szállítással, munkadíjjal együtt kompletten
 nettó
3200Ft/m2
Hengerelt aszfaltozás AC/8-as melegaszfaltból 3 cm vastagságban,
anyaggal, szállítással, munkadíjjal együtt kompletten
 nettó
3200Ft/m2
Hengerelt aszfaltozás AC/22-es melegaszfaltból 5 cm vastagságban,
anyaggal, szállítással, munkadíjjal együtt kompletten
 nettó
3600Ft/m2


A Magyarországon található aszfaltozott utak nem mondhatók jó állapotúnak, mivel sokszor nem a teherbírásnak megfelelő aszfaltburkolatot és alapréteget építettek. Az utak nagy részének élettartama is régen lejárt. De a nagyobb útépítő cégek is csak 3 év garanciát vállalnak.
Ezzel szemben Mi 5 év teljeskörű garanciát vállalunk útépítésre és bármilyen aszfaltozásra!!
Amennyiben az aszfaltozott útburkolat jól megvan megtervezve és megépítve, a várható élettartam évekkel meghosszabbodik.
Az általunk épített önkormányzati utak, magánutak, céges telephelyi utak minimum 10-20 évig biztosan megállják  a helyüket.

 
Kitűzött célunk  az aszfaltozásban, hogy sok elégedett ügyféllel rendelkezzünk, akik évek múltán is megbíznak bennünket egy-egy út megépítésére.
 
 
 
Köszönjük előzetes bizalmukat.
 
Várjuk önkormányzatok, cégek és magánszemélyek megrendeléseit.

A nevem, a cégem
és a szakmában eltöltött 15 év tapasztalat
egyaránt Garancia a jó minőségű és tartós munkákra!

Üdvözlettel:
 Egri Sándor
Sándoraszfalt Útépítő Kft.
aszfaltozás aszfaltos munkák aszfalt készítés


Árak, árajánlat kérése